Christine revell childrens home

Hej Sverige! Sitter pa samma internetcafe som alltid har i Observatory. Min tid som jag kopte for 35 kronor pa 3 h 40 min haller pa att ga ut men jag kanske koper mer tid sen. Ar ganska skont att gora det som jag skulle gora hemma om jag var dar nu, ja typ sitta vid datan alltsa. Men men, lite om idag da:

Vi jobbade idag och det var jattekul. Volontarfamiljen vi ska bo hos ar den som ligger pa motsatt sida av Athlone jamfort med barnhemmet men vi far skjuts av Kennedy. Vi flyttar formodligen dit pa sondag.
Idag jobbade vi mellan 8 och 17. Barnen ar jattesota, jag och M ar i en grupp med de aldsta barnen som ar 4-5 och sitter med dem i "skolan" fram till lunch. Sen har vi rast mellan 12-14 och efter det ar man ute med var grupp (C), de mindre C-barnen och aven B-barnen som ar en mellangrupp. De aldra minsta spadbarnen tillhor A-gruppen. Nar de varit ute och lekt ungefar 2 timmar sa gar vi in och de ater, sen duschar vi dem och smorjer in dem och klar pa dem sovklader samt leker lite eller kollar pa barnprogram.
Barnen ar verkligen underbara. Man blir ju helt varm i kroppen bara av att se dem le. Men visst ar det jobbigt att tanka pa varfor de ar dar de ar. Vissa har stora arr pa kroppen. Idag kom tva sma vita killar (resten ar morkgyade) och det var lite jobbigt att se pappan ta farval av dem aven om man kunde se att han inte tog bra hand om dem. Barnen bara grat och grat och tank att vara barn och inte veta att ens foralder inte kommer och hamtar hem en senare. Men men, dagen var underbar enda. Jag trivs jattebra :)


Pa onsdag, imorgon alltsa, har vi en ledig dag. Da ska vi in till stan. De andra onsdagarna kan man fa jobba om man inte vill vara ledig. Toby berattade om massa projekt idag. Man kan jobba i ett soppkok, med ungdomar, pa alderdomshem och... MED HUNDAR SOM FARIT ILLA. Sa gissa tre ganger vart jag ska jobba nagon gang. Hehe med hundar saklart. Och soppkok skulle jag ocksa vilja prova pa.

Pa lordag ska vi pa en festival som heter Rockin the daisys dar de har afrikansk musik. Alla 9 tjejer fran Sverige ska dit plus nagra andra och Toby (chefen) och hans fru och lilla dotter. De har hyrt en stor minibuss som vi alla aker i.

Nu ar det dags att ga. Har 20 min kvar pa min tid nu sa det blir val en uppdatering snart kan jag tanka mig (speciellt eftersom att inte facebook fungerar for stunden!)

Kommentarer
Postat av: celine <3

saknar dej <3 :(

2009-10-08 @ 06:46:20
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/
Postat av: mamma

2009-10-11 @ 19:40:40
Postat av: mamma

Hej Gumman

Nu sıttr vı Tına o jag vıd dator efter mıddagen. Har ar varmt o skont. Idag har vı tagıt en battur. Harlıgt. Nu ar vı proppmatta. Vad skont att lasa att du vrka ha det bra. Ar det ratt ıntryck? Kanske skrıver du pa ett annat satt pa bloggen.

Jag har rıngt hem och det verkar vara bra. Morfr mar bra han ocksa. De aker tıll Gran Canarıa pa lordag.

Ska forsoka kolla av datorn ıgen nagongang tıll. Funkar det bra att skrıva har?

Alkar dıg Mamma

2009-10-11 @ 19:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0