Min kropp har checkat ut

Alla lärare pratar ju flera månader innan studenten om att eleverna som går i 3an checkar ut när studenten närmar sig, dvs inte närvarar lika mycket i skolan.

Sån är inte jag. Förutom kanske på retoriken nån gång. Eller det är ju inte för att det är slut snart, utan mer för att det är så onödigt att komma dit ibland.

Men den senaste veckan har jag märkt att min kropp inte vill till skolan alls. Den ser nämligen till att försova sig på morgonen. Tre gånger på åtta dagar faktiskt. Och idag var det dax för gång nummer fyra. Så väldigt passande dessutom... Eller inte!

Jag vaknade 07:25 och min buss skulle gå 07:52. Nej nej nej nej nej! Inte igen! tänkte jag. Jag var dessutom tvungen att tvätta håret för det hade jag inte orkat göra sen i fredags. Så att duscha var jag ju tvungen till. Jag vet faktiskt inte hur jag kunde hinna till bussen... Eller jo det vet jag kanske. Jag sprang rakt in i dushen, duschade hur snabbt som helst, sprang (ja sprang!) ur duschen och torkade håret så mycket som det fanns tid till. Jag vad gjorde jag sen... Jag sminkade mig och slängde på mig några kläder. Sprang nerför trappan till köket, öppnade kylskåpet och drack nån juice direkt ur kartongen (det var ändå så lite kvar). Sen kom jag på att min mobil låg kvar brevid min säng så jag kutade upp på rummet och hämtade den, sen ner igen. In i köket och tog en banan, satte på mig skorna och sprang ner till bussen.

Det hjälper inte att ha två väckarklockor när man heter Jenny!

Vill ni veta en sak? Min mage har aldrig kurrat så mycket som den gjorde när jag satt i den där rättegångssalen. Piiinsamt! Aldrig mer bara en banan till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0