Hyllningstal

Här sitter jag och skriver på mitt hyllningstal. Det är faktiskt ganska kul att skriva hyllningstal när man väl vet vem man ska hylla. Antingen målar man upp en bild av en person och hittar på en massa bra egenskaper att hylla. Eller så gör man som jag, man tar en person som man redan känner och som har så många bra sidor att hylla att skrivandet mest går ut på att försöka reda ut vilka av alla dessa sidor som ska vara med i talet. I mitt fall är det min farmor. Och jag vet att du läser det här farmor så: Hej :)

Jag har faktiskt skrivit ett hyllningstal till min farmor en gång förut när jag läste Svenska B. Jag skulle ju kunna ta det talet och använda det nu när jag läser Retorik och har en annan lärare. Dock är jag för hederlig för att göra så. Men lite använder jag nog, gör det bara någorlunda mer retoriskt (vilket jag är obeskrivligt dålig på förövrigt).

Jag kan nog sitta uppe ett tag till, sov nämligen mellan 18:30 och 21:45 så känner mig ganska så utvilad :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0