Det var som att gå på en spikmatta

De flesta som känner mig vet nog att jag inte är en sån som går i klackar. Lika lite det som jag går i klänning.
Igår på galan, som förövrigt var jättekul,  hade jag på mig ett par nya skor med en pytteliten klack.

När jag klev av bussen där på natten när jag kom hem så kändes det jättekonstigt i min högra fot och jag kunde inte förstå vad det var. Det kunde ju omöjligt vara en sten som kommit in eftersom att det var stövlar jag hade på mig. Det andra jag funderade på var om mina fötter var så ovana vid att ha klack att jag hade fått nån muskelbristning. Jag gick iaf på ganska snabbt upp till huset, inte bara för att jag var trött och ville sova utan också för att jag var nyfiken på varför min fot gjorde ont. Ibland var jag tvungen att stanna för att det gjorde ont.

När jag väl kommer in genom dörren hemma bokstavligen sliter jag av mig skon. Och vad är det jag får se! Jo, två halvcentimeter långa spikar som sticker upp ur sulan och som har gått in i min fot. Det var därför det gjorde ont! Sen tittade jag även under foten och såg att jag hade ett litet sår... kanske inte så konstigt när jag haft två spikar rakt in i foten! Dumma skor! Känns ju som att jag har skavsår under foten och det är banne mig inte roligt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0