"Det ska inte rinna ut i nån jävla sand!"

Efter studenten, i höst/vinter rättare sagt, funderar ju jag och Malin på att åka till Afrika och volontärarbeta. Hur mycket min farmor än vill att det här ska rinna ut i sanden så ska det inte göra det har Malin och jag bestämt!

Vi har inte pratat om det på ett tag men nu för en stund sen hade vi ett långt snack. Vi vill ju kompinera ett barnhemsprojekt med ett djurprojekt och på Volontärresor finns båda typerna och vi tänkte till en början boka båda från det företaget. Men nu har vi kommit på att det blir ett, rent ut sagt jävla jobb att passa in projektstarterna så att vi är där i Oktober och hemma till början på Januari. Därför började vi tänka på att boka ett djurbehandlingshemsprojekt från företaget Work and Travel (som vi var inne på från början innan vi hittade Volontärresor). På W&T verkar det som att man mer själv kan bestämma när man vill börja det två veckor långa projektet. Och så är det också en stor fördel att man här får mer kontakt med djuren, det kan till och med vara så att man kan få möjligheten att ta hand om en liten djurunge. Hur lockande låter inte det! I Volontärresors projekt handlar det mer om att man åker runt i en bil och stannar för att spåra djur. Alltså inte lika mycket närkontakt vilket kanske är det som jag lockas mest av.

Nästa fredag ska vi i alla fall ringa till både V och W&T och ställa lite frågor och så.


Kommentarer
Postat av: Malin

YÄEH! Africa here we come!

2009-03-26 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0