F-ordet passar in här

Inatt satt jag uppe ganska länge pga den här dumma datorn. När det bara var några minuter kvar på virussökningen ville inte min dator länge och bestämde sig för att virussökningen skulle säga "svarar inte". Därför tänkte jag att jag skulle starta om datorn, men vet ni vad, det gick inte heller. Så jag tryckte ctrl/alt/delete fast det funkade ju inte heller, utan datan hängde bara upp sig ännu mer. Till slut orkade jag inte mer.

Idag tänkte jag att det skulle gå bättre och till en början gjorde det väl det. Loggade in här på bloggen och såg att en  snäll människa kommenterat och länkat till ett program som tar bort det virus som möjligen finns på min msn. Så jag laddade ner programmet och satt här i en timma för att se till att datan inte gjorde några elakheter när den höll på att söka virus. Efter en timme och fjorton minuter: programmet svarar inte. Jag behöver nog inte beskriva hur arg jag blev. Men jag tänkte att jag skulle ominstallera det programmet, vilket jag gjorde, och att det skulle gå bättre nästa gång. När det var installerat för andra gången körde jag en kort scan som inte visade på något virus. Körde en lång scan som tog en timme och trettio minuter och som inte heller visade på något fel.

Så nu sitter jag här, liten och hjälplös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0