Sydafrikaplanering

Innan jobbet idag träffade jag Malin i Forum för att planera lite Sydafrika. Tänk er, snart bara en månad kvar! :O

♥#1Vi funderade över ryggsäckar. ♥#2Vad för sorts skor vi ska ha med. ♥#3Vad vi ska köpa för till värdfamiljen. ♥#4Vad vi ska ha på oss när vi reser. ♥#5Hur vi gör med mobilerna. Osv.

#1Jag har fixat en ryggsäck redan, för 350 kr. Mamma hittade den på eniros köp&sälj. Jättebra tips att köpa begagnat då en ny är väldigt dyr. På rea kan de kosta ca 1600.

#2 Ett par tränings/vandringsskor, sneakers, ballerina/flipflops (jag måste köpa, kan ju visa varför när jag kommer hem ikväll) och kanske ett par som man kan ha om man vill vara lite fin.

#3 Någon som har en bra idé på något kul man kan köpa till en familj man ska bo hos, gärna något svenskt?

Vi kom iof på lite saker själva:
♦Osthyvel
♦Knäckebröd (ev. tillbehör: en kaviartub)
♦Lösgodis
♦Pepparkaksdeg med tillhörande formar (min superidé som Malin inte tyckte om)
♦Bok med svenska motiv
♦En sån där jättestor blyertspenna som räcker i typ 100 år (även detta min idé, men Malin verkade inte älska den lika mycket som jag)

#4 Kläder som man kan växa i. För min del: jeansleggins, ett stort linne (köpte ett idag :D) och en kofta (om det skulle vara kallt).

#5 Vi köper kontantkort där nere så att vi har råd att ringa hem till våra nära och kära som sitter hemma och oroar sig. Jag måste låsa upp min mobil så att det inte är låst till 3 och det kommer kosta 300 kr. Min snygga och proffsiga mobil (som jag hoppas fungerar när jag får tillbaka den från lagningen) följer självklart med för där har jag all musik som ska göra att jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0