På jobbet

Det känns lite småkonstigt att jobba efter att ha varit ledig i 5 dagar. Eller nu känns det ju bra men imorse var jag inte direkt sugen på att åka hit, speciellt inte då det är en helt klarblå himmel ute.

När jag kollade på smhi:s hemsida för några dagar sedan sa de att det skulle bli molnigt idag. Men hur ofta har smhi rätt? Aldrig om man frågar mig. Sen undrar jag varför de ens har flerdygnsprognoser när de alltid ändrar.

Om jag tillexempel idag vill veta vad det blir för väder på tisdag så går jag in på smhi och kollar. Då kanske det står att det ska vara sol och molnfritt. Vad roligt tänker jag och börjar planera för allt jag ska göra. Nästa dag går jag in på smhi för att titta igen, då har prognosen självklart ändrats och det står att det kommer vara molnigt med risk för regn på tisdagen. Så är det alltid!

Jaja. Jag jobbar med Fawad idag. Han ser ut som om han är tagen ur en disneyfilm, typ Aladin. Tror han är från Afganistan. Han har kolsvart hår och stora mörka ögon. Lite coolt att se ut som att man är tagen ur en disneyfilm :P

Vi pratade lite Sydafrika och han sa att han skulle vara rädd om han var jag. För att bli rånad och sånt. Visst, det är det enda jag är rädd för. Speciellt för att mina mediciner ska försvinna. Att ha diabetes och resa kräver så mycket planering att jag blir galen. Och saker ska köpas. Kylväskor till mina pennor, en väska för 8 pennor kostar 340 kr. Jag måste ha minst 2. Jag lägger hellre pengar på annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0