En knasig dröm

Inatt drömde jag något som jag kommer ihåg, så jag tänkte dela med mig av min fina dröm.

Jag, Malin och Sandra stod och väntade på bussen vid Lillängen. Det var fint väder ute och bussen kom ganska snabbt. Det var dock ganska fullt på bussen, som vanligt alltså, så vi satt lite utspritt. Jag satt ganska långt fram brevid en tjej som jag aldrig sett förr. När vi hade åkt i någon minut så säger tjejen jag sitter brevid att jag på något sätt borde spänna fast min väska i nått räcke och sen hålla i mig i väskan. Det hade busschauffören sagt. Tydligen något fel på bussen. Jag kunde inte sluta undra över varför han åkte så snabbt när det var något fel på bussen.. Jag satt där och var ganska rädd. Gjorde aldrig det där med väskan utan höll i mig i stolen framför istället. Varför krångla till det?
Helt plötsligt blev det snöstorm och ja sa till Malin: Titta Malin, det snöar! (Malin och jag pratade idag om att det vore väldigt hemskt om det skulle börja snöa nu när det blivit så vårigt ute). Efter ett tag insåg busschauffören att han nog inte kunde åka mer med sin trasiga buss så han stannade mitt på en motorväg och alla fick gå av. Man kunde inte se nånting eftersom att det snöstormade, men öppnade man ögonen riktigt ordentligt så var det fint väder. Dock så märkte jag snabbt att det inte gick att ha öppna ögon.
Som från ingenstans, mitt ute på motorvägen, kommer det en bil körande och den stannar lite bakom mig. Då hör jag Sandra säga att det är hennes mamma som ska köra hem henne. Så Sandra hoppar in i bilen och kör hem, och jag undrar varför ingen hämtar mig eller varför de inte ens erbjöd sig att skjutsa mig hem eftersom att det var snöstorm :P Jag fortsätter i alla fall att gå. Inte går det snabbt men till slut kommer jag fram till en liten korsning och sätter mig bakom ett staket (ingen aning om varför jag var tvungen att gå ända dit för att sätta mig vid vägkanten och vänta på bättre tider).

Hur mitt äventyr slutade fick jag dock inte veta för jag vaknade 8:30 av att min granne lekte med sin radiostyrda bil. Och gissa hur gammal min granne är? Typ 35! Visst ska han få leka med sin bil men måste han göra det så tidigt på morgonen!

Kommentarer
Postat av: Malin

hehe, känns som ett hopkok av en massa saker som har hänt de sista dagarna! Eller saker vi har pratat om iaf :)

2009-04-04 @ 23:01:08
Postat av: celine <3

Jag ska nog köpa en radiostyrd bil ;p

2009-04-05 @ 14:20:54
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0