Idol

Jag har aldrig varit ett fan av idol. Har aldrig tyckt att det är roligt att sitta och kolla på människor som är så dåliga att de borde förstå bättre än att ställa upp i tv och bli förödmjukade av en elak jury. Dessutom ser vissa av de som ställer upp så fjantiga ut, och beter sig minst lika fjantigt, att jag bara mår dåligt av att se dem stå där. Vad är det för fel?

Men...

Iår har jag konstigt nog börjat tycka att idol är roligt. Kan det vara för att jag slipper se Kirsti sitta där med rött hår och ett märke i pannan som ser ut som en stor finne? Håret påminner mig om min mentor... behöver jag säga mer?

Jag har kommit på att det är rätt så bra att tycka om idol. Det kommer alltid finnas något att kolla på på tv. Och jag kan sitta där och säga, utan att överdriva, att jag sjunger bättre än dem som uppträder inför juryn. Självförtroende har då aldrig varit dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0