Stövelmannen

Idag har jag varit hos Christine och pluggat. Åkte hemifrån halv 1, gick runt i sickla o kollade ett tag, lite innan 2 var jag hos Christine i Orminge. Vi har arbetat hårt kan jag säga! Tog paus för att kolla ett tavsnitt av Sex and the city och dricka te, sedan åt vi middag nån gång också, men resten av tiden pluggade vi som tokar, slutade vid 20:20 :P Gick ner till Coop för att C skulle handla, jag gick in o köpte twix och Loka. Man måste ju ha det gott på bussresan hem ;)

Gick av vid Lillängen för att där byta buss. På 422 mot Lillängen bevittnade jag en massa minitonåringar som försökte lura busschauffören med sina busskort, men roligt nog kom chaffisen på dem och de fick betala med sina remsor. Hah! Det är faktiskt inge smart att försöka åka gratis på bussen, det är otroligt pinsamt att åka fast :P Jag har försökt en gång, gör det aldrig igen :P

Nu är jag hos mamma, gjorde ett stopp här för att hämta en sak. Bussen går om 20 min så jag går väl om 10. Ska bara åka 2 stationer, 3 minuter. Men man ska ju inte gå ute i älta ensam om kvällarna, speciellt inte om man är tjej. och har stövlar på sig. Och det har jag. Hade inte tänkt skriva stövlar, men kom att tänka på stövelmannen som pappa berättade om för någon dag sedan, och t'nkte att jag skulle upplysa folk. Det finns något litet gruppboende här i Älta, och där bor en man i 20-års åldern. Ser han en tjej med stövlar dyker han ner på stövlarna och pussar på dem. Polisen får tydligen in samtal från tjejer som har råkat ut för en gubbe som hoppar på deras stövlar. Kul! :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj! Vill du vara med och tävla om vårens sötaste underkläder? Då får du skynda dig för i morgon utses vinnaren.

http://flachsan.blogg.se/1206035749_tvlings_dags.html

Lycka till!

2008-03-27 @ 22:45:37
Postat av: Malin

Haha, jag säger ju att de bara är knäppisar i Älta! ;) Svärds-mannen, stövel-mannen... Jag lovar att motorssågs-mannen på bussen var från Älta också!

2008-03-28 @ 13:10:17
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0