Imorgon är det final

Melodifestivalen och final imorgon. Händer ganska mycket just nu. Bl.a. har Rix morronzoo'z Gert fylking dragit igång en kampanj för att hjälpa Christer Sjögren att komma till Belgrad och ESC i maj.


Morgondagens bidrag är:

Charlotte Perrelli - Hero
Blir bättre ju fler gånger man hör den. Har nog en stor chans att vinna.
Sibel - That Is Where I'll Go
Jag tycker att den är tråkig, spelar ingen roll hur många toner Sibel sätter.
Rongedal - Just A Minute
En av mina favoriter. Glad och lätt att sjunga med i (förutom de höga tonerna då) :P
Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va
Förstod först inte varör denna låt gick vidare men nu, efter att ha hört den ett antal gånger, så gillar jag den faktiskt. En riktig melodifestivallåt.
Christer Sjögren - I Love Europe
Inte lika dålig som i början. Om det inte var för Gerts kampanj hade jag nog dissat låten lika mycket nu som förut.
Amy Diamond - Thank You
Här är det fart! Jag tycker dock att Amys röst kan bli lite jobbig att lyssna på om och om igen. Som tur är behöver vi väl inte höra den 100 gånger i rad. Låten och speciellt Amy går nog hem hos andra länder också.
Sanna Nielsen - Empty Room
Hörde den imorse för första gången sedan hon vann deltävlingen. Fin fin låt :)
Nordman - I lågornas sken
Jag tror inte att den har någon chans att vinna trots att den är väldigt bra. Kommer nog vara många som går runt och nynnar på den i helgen.
Frida feat. Headline - Upp o hoppa
Söta! Fast jag har svårt att höra vad Frida sjunger, låte kommer nog att få mest röster från Skåne där de faktiskt vet vad som sjungs ;P
BWO - Lay Your Love On Me
Jag säger bara det, låten skulle vara så mycket bättre om de såg lite normala ut!

Vem tycker du ska vinna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0