Att hjälpa till ;)

Jag håller på att få musarm. Ne då, vet inte ens hur det känns. Dessutom är det på vänstra armen, den som jag aldrig använder på dagarna. Förutom idag då eftersom Sara hittade kludd i en låda. Det är faktiskt underhållande att fingra på ;)

Angående jobbet (ja vad ska man annars skriva om) så börjar jag bli lite nojig. Tar sprit på händerna hela tiden.

Sen kan jag ju också skriva om mitt förhållande till gamla människor. Eller ja, folk som det är synd om kanske man kan säga istället. Jag blir inte bara kär i gamla tanter ;P
Jag hjälpte en gammal tant på o av bussen idag föresten. Varför gör man inte det oftare?
Jag hatar att gå förbi uteliggare på stan. Jag blir så nedstämd, får lust att ge dem allt jag har. Typ, ta min väska och gör vad du vill med den.
Igår när jag åkte hem från jobbet såg jag en gubbe, gammal. Självklart tyckte jag synd om honom. Hade jag varit modig hade jag bjudit honom på middag.

Alltså det är sjukt. Måste alla uteliggare sitta där å se så ledsna ut :( När jag var i Riga satt det en man i en trappa, det var det värsta jag har sett. Jag sa faktiskt såhär till mamma: Åhh kan jag inte bjuda honom på en glass?!

Kommer ihåg i skolan när vi pratade om att man egentligen borde göra en god gärning varje dag. Det gör ju jag så jag började räkna upp nästan en vecka tillbaka. Ja, igår putsade jag fönstren, dagen innan städade jag nedervåningen..... Det slutade med ett: Tyst Jenny!

Vet inte om jag försöker komma fram till något, för det vet jag ju ändå att jag inte kommer att göra. Men, kanske vill jag bara säga att jag gärna vill hjälpa till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0