Blåmesar är mina favvofåglar nu

I helgen har jag i stort sett bara fixat ute på tomten. Oljat in trallen på framsidan och den lilla trallen utanför dörren. Sen så har jag rensat mellan plattorna och sopat upp alltihop. Det var mkt smuts det.

I lördags, tror jag det var, så hittade jag 2 små bebisblåmesar ute på tomten. Har länge hört det där boet med pipande småfåglar i väggen mellan grannens inglasade altan och vår uteplats. Nu fick jag se dem :) Tog även upp en av dem och min lukt skrämde inte bort föräldrarna, för jag såg att de kom flygande med massa småkryp och stoppade i gapet på den lilla sen. Otroligt söt, och ihhh vad mjuk :D

Nu ska jag och lillasyster gå och bada i Sandan. Förhoppningsvis är det inte smockfullt på alla klippor eftersom att det är måndag och alla inte har lov ännu. Skulle ha åkt till pappa idag men han kom upp och sa att han inte visste hur det blev med den saken. Det var lite krångel just där nu så om inte idag blir det imorgon. Tråkigt bara att jag hann tacka nej till att följa med M och C å bada.

Ähh, ska gå nu. Ta med den tunga boken också.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi kan leka på onsdag istället? =)

2008-06-09 @ 21:17:04
URL: http://killingseagull.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är faktiskt 5 dagar! ;)



Jag vet inte, vi kan tänka på det och höras imorgon =)

2008-06-10 @ 12:59:00
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0