Tjatelitjat om skolan

Vi hade ingen starffrätt idag utan fick en uppgift att göra hemma istället. Borde göra den men nu har klockan blivit tre. Det betyder att det snart är sängdags. Alltså, efter 3 går klockan väldigt fort, det är inte så att jag lägger mig vid 6, absolut inte.

Natten till idag sov jag däremot mycket. Började kika på Blood Diamond kl 20. Hade bara sett första halvan av filmen i skolan men eftersom det var längesedan tittade jag om från början. Dock somnade jag innan klockan var 21. Det var längesedan jag inte somnade till en film. Måste kolla klart på filmen idag känner jag.

Men jag har ju arbeten att göra, spanska, matte, svenska och straffätt. Straffrätten tänkte jag faktiskt göra, och spanskan är inte alls svår då jag bara ska skriva ner på datorn och skicka till hon som jag jobbar med. Men svenskan skjuter jag upp tills helgen. Då ska jag även plugga matte om jag inte känner att jag kan det efter morgondagens pluggande med morfar. Föresten så förstår jag inte hur min morfar kan all matte som finns när han är 80 år...applåder!!

Och så måste jag klaga. Vi har fått hem våra omdömen men mina är hos mamma. Vill inte få reda på att jag ligger på vg överallt. Samhällskunskapen stör mest, det gick så dåligt sist och saken är det att det är så ointressant. Jag bokstavligen hatar att prata politik och hur samhället fungerar. Jag kan inte göra saker ordentligt där, jag finner ingen motivation och bara åhhh! Jag blir så arg!

Nu måste jag gå och få ut mina agressioner på samhällskunskapen. Det ska bli så otroligt skönt att slippa det i
3:an. Och slippa spanska, historia och matte också! Mitt skolliv kommer bli roligt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0