Tillbaka till det normala livet

Imorgon börjar skolan 08:20 och slutar 16:30 vilket alltså är 8 h 10 min. Min buss hemifrån går 07:47 och är framme vid skolan kl 08:00.

Dett betyder att väckarklockan ska ställas på 05:45 eftersom jag alltid ligger i sängen 30 min innan jag går upp. Vet inte varför men jag har alltid räknat med att jag tar 30 min på mig att vakna. Skulle säkert kunna gå upp tidigare och ibland ligger jag bara och väntar på att det ska ha gått en halvtimma så att jag kan stiga upp.

Mitt mål, eller min dröm kan man säga, är att jag ska kunna vakna av klockan och stiga upp på en gång.

Jag ska duscha när jag har gått upp och enligt mina ordentliga beräkningar är jag då klar i badrummet 06:40. Om jag inte har helt fel så hinner jag äta frukost, bestämma kläder och sminka samt fixa håret tills klockan blir 07:30. Då har jag precis 17 min på mig att klä på mig ytterkläder och gå (eller spinga) till bussen.

Kanske kan jag lyckas med att gå upp från sängen efter bara 20 min och så kan jag ju lägga fram kläderna jag ska ha imorgon innan jag lägger mig nu. Då borde jag definitivt inte få brottom alls.

En annan sak är att bussen egentligen går 07:49 från min hållplats (07:47 går den från där jag bor hos pappa) men jag siktar alltid på 47 vilket alltid är betryggande att veta när man får jättebråtton: 2 extra minuter! :D

Denna process går min hjärna igenom varje kväll innan jag ska lägga mig. Måste ju vara säker på att jag inte gör något fel så att jag missar bussen. Undrar när jag kan sluta tänka så mkt, för jag har ju gått igenom allting alla andra dagar.

Jag går upp nu, läser 50 sidor i Prep och sedan sover jag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe, jag går också igenom allting innan jag lägger mig. Tänker ut var jag ska byta buss, vilka strumpor jag ska ha och vad jag ska äta till frukost etc. Det är bra att planera! ;)

2008-01-08 @ 19:06:09
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0