mine busskort

Jag måste bara säga att mitt busskort är läskigt. Eller jag kanske inte ska kalla det MITT busskort.

När jag satt och väntade på bussen vid halv 6 så kollade jag på kortet (ett blått kort). Då till min förskräckelse läser jag : Endast för resor i tjänsten. Jag blev jätterädd och kom på att det bästa var att ringa pappa när bussen kom så att chauffören skulle se att jag var upptagen i telefonen och då kanske överväga att inte fråga varför jag, en 17 årig tjej har ett busskort som man bara använder i tjänst. Han frågade mig inte, puh!

Jag gjorde om samma procedur när jag skulle hem. Ringde hem och Celine svarade. Jag sa åt henne att hänga kvar i luren och det fick hon göra ett tag. De innan mig tog sånn tid och Celine undrade nog varför jag bad henne att hänga kvar när jag inte sa något. Kunde ju inte säga att jag gjorde det för att jag var rädd för chauffören :P

Hejdo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0