Jag är världens dåligaste människa känns det som

Imorse fick jag skjuts till skolan i pappas jobbil :D Den är fräsch :P Det visar sig dock att första lektionen är inställd, andra lektionen är fritt arbete och tredje lektionen fixar vi ledigt på. Det skulle betyda att jag börjar min lektion, spanska, kl halv 2. Och vett ni vad, alla mina klasskompisar skolkar från den. Inte vill jag sitta ensam där och vara rädd i 1h 20 min. Alldeles själv också. Sedan skulle jag ju ha bild och sluta 16:30. Känns som två lektioner som inte är av det viktiga slaget. Men usch vad jag har dåligt samvete. Jag har skolkat en gång förut, det är den gången jag kommer ihåg iaf. Och förra gången jag var det just från spanskan, kommer ihåg hur misstänksamt Keles tittade på mig, frågade ut bara mig om varför jag inte varit där.

Jag vet inte hur man beter sig när man inte är i skolan när man ska. Hur gör man när man kommer tillbaka? Att vara sjuk och att skolka är två saker jag är dålig på. 

Får se om jag ändå smiter iväg till bild&form för att rita klart. Jag tänker ju alltid att just när jag är borta så kommer det hända ngt jätteviktigt på lektionen. Därför har jag bokat om min tid hos doktorn till onsdagen på lovet istället. Kom fram till att jag inte kunde vara borta en onsdagsmorgon.

Jag kan ju alltid trösta mig med att alla duktiga i klassen, alla alltså, skolkar också. Det är alltid en tröst.

Nu ska jag plugga så det bara ryker om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0