Filmhelg med en massa flygplan + LOTR

I helgen har jag njutit av filmer och 3 av dem innehöll flygplan.

Snakes on a plane
var riktigt bra tycker jag. "Enough is Enough, i have had it with these motherfuckin snakes on this motherfuckin plane!"
 Samuel L. Jackson

Airplane, för ni som inte vet, är en film från 80-talet. Jag tycker den är jättebra. Finns väldigt många roliga saker man skrattar åt. Ett exempel är när det kommer in några journalister på flygkontoret, när de ska gå säger de att de ska ta några bilder, och de bokstavligen sliter ner alla bilder som sitter på väggarna och skapar rubriker av dem. Denna film är sevärd.
 Trailer

Den sista filmen jag såg var The Aviator med Lenonardo DiCaprio. Det är så kul med hans extrema bacillskräck :P
 

Något som jag tyckte var roligt var att Ian Holm hade en liten roll i The Aviator. Det är ju han som spelar Bilbo i LOTR. Har aldrig sett honom i någon annan film faktiskt och han var ju i hobformat i denna film, han kanske är en pyssling. På tal om LOTR så såg jag såklart sagan om konungens återkomst igår. Det var ett år sedan jag såg denna version eftersom den DVD jag har är längre. Det var ju väldigt mycket bra saker som man missade i den "korta" versionen. Bla annat detta med Legolas: I think I feel soimeting, a slight tingeling in my fingers, I think it's affecting me.
 Legolas dryckvanor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0