En intressant straffrättslektion

Straffrätten var rolig idag. Vi fick se på en dokumentärfilm om Annika Deasy, nu Annika Östberg. Dokumnetären är riktigt intressant och jag längtar till på tisdag då vi får se fortsättningen.
När vi såg detta fick jag ännu en anledningen till att ogilla Amerikaner. Jag ska väl inte säga att jag ogillar alla för jag tror egentligen inte att det är en så jättestor skillnad på oss, men vissa människor i den här dokumentären var riktigt felbyggda i hjärnan. Även om man i stort sett är bergsäker på att Östberg inte begått de två morden så tyckte dessa (speciellt en man) rednex att det var rätt att hon skulle dömas till döden då det är vad gud vill. Är det det som gud vill då, pratar inte han om att förlåta de som syndat? Nu är det heller inte så att jag tror på gud så det som denna gubbe sa lät bara ännu dummare.

 Här kan ni läsa om Annika och hennes liv

En sak som kommer bli tråkigt när vi slutar gymnasiet är att jag kommer sakna att jobba med brott och straff, allt som juridiken innebär. Skulle verkligen vara tråkigt att vara borta från det hela livet :/

Och till sist, Anniki har inte givit tillbaka vårt prov som vi hade i civilrätt förra terminen. Vi ska ju få betyget hemskickat den 18 och det betyder alltså att vi inte kommer kunna kompletera och höja betyget om det är så att man inte fått MVG. Jag vill absolut inte ha VG, speciellt inte i civilrätt A. Detta prov är det som är betygsgrundande. Vi gjorde inget annat förutom en teater.
Dock tycker jag om Anniki som lärare, hennes lektioner är alltid intressanta, om hon nu är där och undervisar och inte springer runt å budger på ett hus eller mixar med en kopieringsmaskin. Hennes rättning är ju inte den bästa, hon har ju haft nästan 2 månader på sig nu! Fast får man mig bara intresserad, som hon ju får, så är allting roligt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag missade ju nästan hela dokumentären. Jag hade hoppats på att den skulle vara dåligt :P Äh, jag får väl hyra den ^^

2008-01-09 @ 18:55:35
URL: http://killingseagull.blogg.se
Postat av: Malin

Jag missade ju nästan hela dokumentären. Jag hade hoppats på att den skulle vara dåligt :P Äh, jag får väl hyra den ^^

2008-01-09 @ 18:56:01
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0