Djurmässa och sjungelisjungande

Goder afton!

Djurmässan idag var inte precis vad jag väntat mig men det var kul ändå. Jag var helt säker på att det bara skulle vara några få burar med kaniner och en herrans massa hundar och katter. Men ack så fel man kan ha! Precis tvärtom var det. Ett helt rum med kaniner, säkert 300. Ett annat rum var fyllt med alla andra husdjur du kan tänka dig, hästar, kossor, grisar, getter, fåglar, reptiler, hundar, katter, marsvin, illrar och lite annat smått å gått. Dessutom hade de smockat in lite kaniner där också. Jisses. Alltså, ett megastort rum med kaniner och ett annat lika stort rum med allt annat, bara några få hundar och katter. Jag sa ju att jag hade fel.

Efter det åkte vi till Kista C vilket var väldigt stort. Tror nog inte att jag varit där förut, tänker nog på Täby C. I Kista åt vi i alla fall lunch och gick lite i affärer.

Efter detta skulle vi åka till Vårsta för att min lillasyster skulle köpa en kamera hon sett på blocket. Det var svårt att hitta dit och när vi skulle hemåt Älta var klockan 4. Jag gissade att vi skulle vara hemma 16:32 då jag antog att mamma visste vart hon var och vart hon skulle åka för att komma hem. But no no no. Hon virrade bort oss och körde till Nynsähamn. En  nisse mitt ute i vildmarken fick hjälpa oss till en "stor" väg. "Oj då har ni kommit helt fel. Motorvägen? hah, ja det är en bit dit" Tillslut var vi hemma, klockan var 17:10.

En gång skulle vi åka till Dalarna (uppåt landet). Mamma körde till Norrköping (neråt) istället. Jaja, jag får ju se en hel del saker som jag kanske inte skulle sett annars :P Men min mamma har faktiskt ett bra lokalsinne och hittar bra, det är faktiskt så att det är dåligt skyltat.

Kvällen ägnades åt singstar 90's, legends, pop och shlager men Malin. Roligt :) Fast jag var inte i min bästa form just då.

Skulle helst gå å sova nu och kanske läsa lite engelska först, men det kommer antagligen inte ske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0