Det måste vara samma man

Det finns en trevlig busschaufför som ibland kör 840. Det är bussen som jag nästan alltid tar när jag ska hem. Idag åkte jag med denna man och det som gör honom så gullig är att han alltid pratar i högtalaren.

När jag klev på sa han "god eftermiddag", likaså till alla andra.
Efter en stunds åkande sa han "jag tänkte bara säga att det är halt, så var försiktiga när ni går av bussen"
När vi precis kommit till Älta sa han "Kolarängen. Uret står på 14:22. Ha en fortsatt trevlig dag"

Hihi

Tror att det är en och samma man som alltid pratar i högtalaren för det kan ju inte vara många som sitter och pratar så. Han brukar iaf alltid säga saker som typ "ha en trevlig resa"

Undrar verkligen hur han kan vara så snäll hela tiden, för det är ju ingen som säger hej eller så tillbaka. Man blir ju paff när någon säger "god eftermiddag". Var det till mig eller ngn annan, tänker man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0