Lång promenad

Det blev en promenad runt ältasjön trots lite taskigt väder. Gick väl ut vid 15, Pappa, Jane, jag, Celine och Lizzie. Över en timme var vi ute och den lilla hunden orkade.

Trött har hon inte varit tills för 2 h sedan. Slocknade helt och hållet i soffan. Vid halv 12 skulle jag ut på en kort promenad med henne men hon ville inte vakna. Jag bar upp henne men hon sov fortfarande. Jag ruskade om henne, pratade med henne. Lizzie sov vidare. Tillslut fick jag liv i henne och skyndade mot dörren med en halvvaken hund.

Väl ute gick det väl sådär. Hunden är mörkrädd verkar det som. Ville absolut inte gå mot ett håll som hon såg inte var upplyst. Totalvägrade, så jag fick bära upp henne istället. Lyckades tillslut komma ner bakom konsum där hon fick världens spratt och började springa runt.

När vi kom in var hon galen. Helt knasig, hoppade upp och ner.

Och nej Malin, hon påminner inte om en albinokanin. Inte alls ;P

image205
Efter långpromenaden fick vi skölja av henne.
Det var väl inte det roligaste hon varit med om.

image206
Vädret kunde ha varit bättre.
image207

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0