Ja, fobi alltså.

Ja, varför öppnade jag inte fönstret igår och lät flugan flyga ut?

Svaret är enkelt: Jag är LIVRÄDD för saker som flyger och vågar inte sträcka mig mot fönstret när jag hör ett surrande ljud därifrån.

Det är samma sak som att jag aldrig skulle våga slå till en geting med en tidning.

Jag har försökt det där med att fixa saker själv, typ stå med dammsugarstycket och bara väntat på att modet ska komma och jag ska våga sträcka mig lite mot flugans håll för att suga in den i röret. Men ibland vågar jag inte det. Står och andas tungt samtidigt som jag försöker hålla tårarna borta.

Det är väl en fobi. Usch nu rycker det i kroppen. Känns som om det sitter en geting på vänster överarm (det var där det satt en geting på min födelsedag!). Misstänker att det snart kommer fram getingar underifrån skrivbordet. Euw.

Nu kanske jag ska sova då. Blir iaf ca 5 h sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0