Inte på topp

Jag har gäspat hela dan för igår kunde jag inte somna. Fick en plötslig snuva och kände mig jätteförkyld, mådde illa och tänkte flera gånger att jag skulle gå upp å göra något åt saken. Fast det blev inget med det eftersom jag kom på att jag var tvungen att koncentrera mig på att somna, klockan var ju redan halv 1.

När jag låg där och absolut inte lyckades somna började jag såklart tänka på en massa saker som inte gjorde somna-processen lättare. Jag deppade över att mina syskon skulle ha studiedag idag, och att pappa inte skulle jobba. Själv skulle jag behöva stiga upp klockan 6 på morgonen och trippa runt på tårna för att inte väcka alla andra. Jag tänkte också på om jag skulle vakna upp som en sjukling men tvivlade på det eftersom jag aldrig blir så sjuk. Då började jag självklart tänka på om jag inbillade mig att jag mådde dåligt, och sådär höll det på ett tag.

Tillslut somnade jag i alla fall.

Till något annat: jag har läst ut boken "historien om AN AMERICAN DILEMMMA" av Gunnar Myrdal. Känner mig lite duktig åtminstone.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0