inte alls sammanhängande

Kom precis hem från stan där jag varit med Malin, Jessica och Christine. Vi träffades vid stadsbiblioteket där jag skulle lämna tillbaka alla tunga böcker, sedan fikade vi på Café 60 (jag åt morotskaka). Vi firade av Malin, som ska till Sydafrika i 3 veckor, kan man säga. Efter fika gick vi mot  hötorget där vi kom ner på drottninggatan och gick i affärer. Det var så längesedan jag var i stan och shoppade att jag knappt vet hur man gör. På något sätt säger mitt huvud åt mig att jag inte behöver köpa något, varför ska jag lägga ut en massa pengar på detta?, men egentligen behöver jag ju grejer.

När jag kom in genom dörren här hemma luktade det jättegott, pappa och Jane har slagit sina kloka huvuden ihop och fått till en gryta. Det luktade jättemycket lök :D Jag har börjat tycka om stekt och kokt lök, men hatar fortfarande rå.

Nu är det ju lov också och jag tycker att det känns jättekonstigt. Nästan varje dag denna vecka har jag gått runt och trott att det är fredag, och nu var det fredag på riktigt vilket kändes fel på någe sätt. Jag har ju väntat på det här i 100 år typ, och så vips är det lov. Jaja, det känns konstigt i alla fall.

Skoldagen var superbra.
Först var det spanska och Keles gick igenom läxförhöret från förra veckan med mig. Jag hade inte mycket fel alls :O Trots att det var det svåraste jag gjort. Sen så hade vi i läxa att läsa en text och berätta om den, jag berättade tillsammans med Tess och Keles märkte att jag hade läst texten. Hon sa till och med: man märker att du har läst Jenny. Vilket framgångsrik spanska lektion om jag får säga det själv.
Efter det var det historia och jag och S redovisade. Jag tycker det är konstigt att jag inte är nervös inför redovisningar längre, kommer ju ihåg i 9an då jag nästan dog innan och under. Wiho! Dessutom mötte jag data-Per innan histoian. Jag skickade ju ett mail om IV sent igår till honom. Haha, och han kom fram till mig och frågade om jag hade fått svaret. Jag saknar nästan data-Per.
På lunchen träffade jag Tomas. Hamnade vid simhallen som man alltid gör om man ska gå promenad i nackagymnasium. Jag tycker att de borde bygga ett promenadstråk inomhus. Så det så!
Efter lunchen var det matte och vi hade läxtest. Jag tror att det gick rätt bra, jag kom faktiskt ihåg pq-formeln!! :D
Sen blev det lov ^^

Något konstigt som hände imorse var att min tv körde igång sig själv. Jag blev lite rädd när den bara startade sådär. Undrar hur det fungerade :S

Nu ska jag gå in på IV sidan och fixa mina val. Ta bort engelskaC alltså! och mina tredjeval måste definitivt fixas ;P

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: samma här, bara det inte går för snabbt ;O

2008-02-22 @ 19:35:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0