Studentmössan

Idag har jag beställt min studentmössa. Ett kalas på 659:-, för en mössa! Själva mössan kostade ju 199:- men sen tillkom det en massvis med stålar för mitt namn, klass och avgångsår. Sen så köpte jag ju ett överdrag i vitt läder till hatten, så att den inte blir totalförstörd på flaket.

Efter skolan åkte jag in till stan med Malin och efter att ha kollat kläder och smycken så bar det av till Café 60. Där avnjöt vi te och kanelbulle. På vägen hem gick jag av i Sickla.

I sickla köpte jag en kofta på Vila (me like Vila). Sen så promenerade jag vidare till Akademibokhandeln där jag kollade efter en almanacka. Men jag tror att jag ska köra på Malins almanackstips faktiskt! Tittade även efter en blyertspenna, men jag orkade inte lägga 59:- på en enkel penna! Så när jag varit där inne i något som i alla fall kändes som 20 min kände jag att jag inte kunde gå ut utan att ha köpt någpnting. Så jag grabbade åt mig en fin mapp, Marketta vill ju att vi ska ha en pappersmapp till alla våra Geografipapper. Kände mig duktig ;)

Jaha, nu ska jag kolla på film. Sagan om ringen såklart :) Puss hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0