Dagen

Skolan har egentligen inte dragit igång på riktigt, för IV-valen börjar inte förrän nästa vecka. Idag var det bara 2 lektioner och det tempot klarar jag faktiskt av. Nästa vecka börjar retoriken men det tar vi då. Dagens lektioner, filosofi & religion, var inte så värst ansträngande. På filosofin skulle vi göra några övningar, till exempel titta på en penna och upprepa ordet "penna" flera gånger. För mig fungerade det inte för jag kunde inte vara sådär seriös just då. Men jag ska försöka göra någon av övningarna hemma istället. Eftersom att det var våran första religion idag så var det rätt så lugnt, läraren presenterade sig och gjorde lite genomgångar på tavlan. Tror nog att det kan bli ganska kul, hon verkar vara jättebra på att lära ut. Tror att hon är en sådan som bara kan stå och prata och få eleverna att lyssna, och vips så har man lärt sig utan att man själv varit riktigt medveten om det :P Vi fick en läxa också: att fundera över frågan "vad är viktigt i mitt liv?" och så skulle vi skriva ett litet brev om oss själva samt bifoga ett foto. Så jag måste leta efter foton vilket inte kommer gå så bra. Min skrivare fungerar inte, pappas skrivare fungerar inte och inte mammas heller! Hoppas att det finns något lite halvfint foto någonstans och inte bara hemska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0