Utmanad

Blivit utmanad av Fladvad

1. Hur länge har du bloggat?

Sedan september förra året, 2007 alltså.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag hade inte läst en enda blogg och förstod inte varför man bloggade eller läste bloggar. Vad kunde det vara bra för? tänkte jag då :P
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Stina-lee, läste ett inlägg och sen var jag helt fast. Väldigt trevlig blogg det där :)
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Bra, eller aa jag får ångest eftersom jag vid mina första inlägg hade ett historiaarbete att lämna in, precis som nu, om man har alltid en extrem ångest inför historia. Eftersom det heller inte var så länge sedan så kommer man ju ihåg allt väldigt bra, och det är alltid kul :P
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Vänners bloggar läser jag varje gång jag är på datorn, annars är det nog 3 jag kollar in regelbundet.
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Mest dagboksbloggar, är inte en stor beundrare av modebloggar. Kan fungera om man läser en men fler blir för mkt då jag tycker att de i princip innehåller samma sak.
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Alla är olika, men bl.a. Michaela Fornis blogg tycker jag om.
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Vet ingen som är sådär lik precis.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Tror iaf inte att någon tycker att det är negativt, eller? ;P Mina syskon tycker iaf att det är roligt att titta in och sedan reta mig för saker jag skriver :S
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag hoppas det, för jag är ju ingen annan iaf ^^
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Skriver det jag känner för, men ibland kan jag väl kolla tillbaka och ångra det jag skrev lite.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Ja det vet jag inte. Finns ju mycket jag inte bloggar om men jag känner inte att jag absolut inte skulle kunna blogga om det någon gång.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte mycket tror jag.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, men man kan självklart få ett hum om hur personen är. Det beror ju också på om bloggaren i sig är sig själv när den skriver...
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Michaela Forni bor ju ungefär där jag bor så jag ser henne rätt så ofta på buss o så, och jag har hälsat på henne hemma hos en kompis. Känns inte konstigt när man ser henne i skolan nu, men det är väl för att jag visste vem hon var innan jag hittade hennes blogg.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
För vissa ja.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Skulle lätt bli.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, tror och hoppas inte det.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Sedan jag hittade bloggar och även började blogga själv har ju det blivit en bra undanflykt från skolarbeten.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Svår fråga. Det går ju i perioder, om man vill blogga eller inte. Och i någon bloggsvacka kanske jag bara bestämmer mig för att sluta. Då får det vara så.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
En del bloggare kommer absolut påverka. Tycker redan att man ser det i media.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ett ställe där jag kan få skriva av mig, och det är alltid bra tror jag.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Hittat många underbara bloggare samt några som jag gillar betydligt mindre. Kan kanske vara så att de bloggar man inte tycker om bidrar till fördomar mot de personer som skriver de bloggarna. Men jag tror ändå att mitt bloggläsande har fört med sig mer positiva saker.
24. Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Malin, Jasmine, Amanda och Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0