Ja jag kom på det!

"Sergels torg år 2107. Tunnelbanan har pajat, de svartvita plattorna syns knappt för allt skräp. Obelisken har rasat och Kulturhusets glasfasad ligger i skärvor. Men fortfarande går det att värma sig längst in i huset - om man törs!"

Idag var klassen på stadsteatern och såg Djungelboken. Superbra och rolig humor :) Dessutom var skådespelarna sjukt bra. Hahah, vilka skratt man fick sig.

Iaf, jag satt och undrade hela tiden vem det var som spelade Baloo. Har ju sett honom i så mycket grejer men kunde inte placera honom någonstans. Kände igen rösten jättemkt och satt, hela teatern, med frågan "vart har jag sett honom??!" i huvudet.

Nu har jag kollat upp vem det är, känner inte igen namnet: Leif Andrée. Men jag vet varför jag kände igen honom så mkt. Bl.a. så spelade han Bill eller Bull i julkalendern Pelle Svanslös. Och så var han med i Beck - mannen utan ansikte. Och så spelade han en arg fiskare i några avsnitt av Skärgårdsdoktorn.

Hihi, rekomenderar verkligen Djungelboken. Karaktärerna var superknasroliga :P

 Ta t.ex. Bagheera ;P

Denna blogg skrev en bra beskrivning av föreställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0