Dagen

Jag förstår inte riktigt högskoleprovet. Man får tokstressa för att hinna med alla delprov, iaf jag och Sandra som är lite av det segare slaget. När man går i högskolan, ska man göra allting jättesnabbt då? Man kunde ju iaf få lite mer tid på sig på hp så att man kunde kolla igenom sina svar eller få tid till att läsa en mening en extra gång (!). De snabba människorna har ju tid, jag kan ju inte rå för att jag är seg. Och bara för att man är supersnabb på att läsa en svårt och krånglig text så behöver ju inte det betyda att man är världens smartaste (självklart kan en snabb vara smart). Det kan ju bara vara så att man är väldigt snabb men lika korkad som en långsam person (och självklart kan en segis vara smart). Å då är det ju orättvist om de snabba kan läsa igenom flera gånger och på grund av det få alla rätt på läsförståelsedelarna.

Tycker bara att de kunde lägga på 5-10 min på varje läsdel. För där hade jag riktigt svårt att hänga med.

Provet var faktiskt ganka kul att göra, jag brukar tycka att prov är kul. När man väl sitter där med ett papper framför sig så har man ju inga valmöjligheter. Det är bara sitta där och tänka, och det är kul ibland.
Egentligen bryr jag mig inte om resultatet, eller jag vill ju få mellanbra. Får jag 0,0 är det klart att jag blir besviken. Men då är det bara jobba på och utveckla sig till nästa prov.

Hade iaf en bra dag. Ioförsig började det med att jag stod i en spiraltrappa och stänkte massa flaskvatten runtom mig. Men det var kanske bra att kyla av sig lite innan provet började och vakna till av en kalldusch ;P

Föresten har de börjat spela Petter - Såklart på radion, ganska mycket, nu. Minnen från en storsamling i Älta skola där några killar uppträdde med den och publiken satt och reste händerna i luften när de sjöng "såklart!". "En gång till!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0