Snillet Jenny

Är hos mamma denna och nästa vecka, och då sitter jag inte lika mycket vid datorn. Dålig uppdatering alltså. Har ingen dator i mitt rum och det är oftast någon annan som sitter här nere. Men, jag ska få den gamla datan till mitt rum :) Med en fin ny plattskärm.

Idag var jag väldigt oroad över matteprovet. Eller läxtestet. Jag låg i sängen igår och försökte printa in allt mattekrångel i min hjärna, men jag lyckades inte. Därför kände jag när vi satt inne i mattesalen, att jag lika gärna inte behövde göra något eftersom att jag ändå inte skulle få något extrapoäng till det riktiga provet. Men tro det eller ej, jag tror att det gick ganska bra :D

Jag satt där och tänkte att jag skulle kämpa mig till 6 p så att jag iaf fick ett bonuspoäng. Och så bara fortsatte jag. Var uppe i 8 (om jag nu hade rätt på allt) och inför sista uppgiften kändes det hopplöst. Hade inte tränat något på att lösa ekvationssystem när de stod i en text. Och jag kunde inte ens de 3 systemen (grafiskt, substitutions och aditions) när jag fick "provpappret" framför mig. Men jag läste igenom och det kändes ju riktigt surt att bara få 8 p eftersom att det fortfarande bara skulle ge 1 bp. 1 poäng till kanske man kan fixa till.

Jag kan inte det här, är vad jag säger innan alla matteprov (även detta), och jag menar det när jag säger sånt. Hela nian sa jag så innan alla matteprov, jag kunde verkligen inte något innan jag fick provet, men så fick jag mvg på alla prov ändå. Allt blir liksom klarare när man har provet där framför ögonen.

Jag tror att jag klarade sista uppgiften (som jag inte övat något på hemma!), för när jag kontrollräknade blev det rätt. Asså, jag hade ju inte kollat igenom det där hemma ens en gång. Och på Gunnars genomgångar hängde jag inte riktigt med. Men tänk om jag klarade det ^^

(kommer säkert bara få 5 p (=inget bp)

Gud vilket jobbigt inlägg det här var att skriva. Alla ord bara ligger huller om buller känns det som.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror på dig! Klart du klarar dig, du har ju ändå fått lite hjälp av Mig! ;) haha..

2007-11-16 @ 21:15:00
URL: http://killingseagull.blogg.se
Postat av: Julia

åh, matte B är så härligt! *noooooot!* ^^

2007-11-16 @ 23:23:12
URL: http://gerdau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0