Det kom några snöflingor nyss

Idag har jag varit en flitig skolflicka. Jag har tillochmed lärt mig en sak, dock inte något från skolan.
Jo en sak har jag lärt mig i skolan men det är ingen skolsak heller egentligen. Jag har i alla fall alltid undrat över varför jag aldrig har sett Hamlet på TV. Man har ju hört om Hamlet och Ofelia, alla säger att filmen är så bra. Men varför sänder inte TV den någongång då? Nu har jag svaret: den är dålig. Överskattad skulle jag säga. Skådespelarnas repliker är riktiga sömnpiller. Jag orkar inte hänga med eftersom det är så tråkigt. En annan sak är att Hamlet spelas av 30-40 åriga snubbar. Hamlet ska vara ca 17 år! Då har man inte grov skäggväxt!

Bort från ilskan över hamlet. Puh. När jag kom hem städade jag det nödvändigaste hos kaninerna så att de får en fin start på julen. Snart är det faktiskt jullov (24 skoldagar). På lördag börjar julkalendern och på söndag är det 1:a advent. Husen kommer pyntas med stjärnor och ljusstakar. Allt blir så mysigt. Även om man inte har juldofter i huset såsom julgran, apelsin med nejlikor, julblommor, kan man ändå känna doften av att julen närmar sig.
Själv har jag börjat äta julvört med russin. Supergott verkligen!

Jag fixar min julstämmning såhär:
Julvört
Mysig belysning och mycket röda dekorationer
Glitter
Julmusik
Varma drycker
Julkalender (årets och M.p.G.)
Titta på Love actually (och andra bra julfilmer)
Sköta städning (stök är inte mysigt!)

image75

Senare idag ska jag till pappa och jag hoppas att min sängkappa har kommit. Beställde söndagen för 2 veckor sedan och det skulle ta 14 dagar. Man kan ju alltid hoppas att de håller vad de säger.
Här beställde jag den ifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0