Att bli vuxen

Idag skrev Sandra upp min födelsedag sin kalender, och det kändes jättekonstigt att det stod "Jenny 18!"
Visserligen är det 30 juli jag fyller men shit alltså. 18 år!

Som mindre förknippade jag alltid 18 med att flytta hemifrån. Jag trodde att man på 18-års dagen tog sina saker, som man fint packat ner i flyttlådor, och körde iväg till den nya lägenheten. Sedan var man vuxen.

Vet inte vad jag kände för det, men jag var väldigt ledsen att jag inte skulle kunna ta med min säng. Och mitt rum skulle/kommer jag sakna. Jag älskar mitt rum eftersom jag har utsikt över hela kvarteret. Kan se allting från mitt fönster.

När jag som liten stod inför valet att välja rum valde jag det minsta, p.g.a. utsikten, istället för husets strösta.

Men men, nu har jag insett att man inte behöver flytta på födelsedagen. Även om det skulle vara kul att flytta till något eget kommer jag nog inte göra det på något år. Det är samma med körkortet. Fastän att jag har fått övningsköra i 1 ½ år har jag inte ens börjat tänka på den där kursen. Så körkortet blir nog inte förns om några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0