Lurar-ICA

SVT play: Tittade precis på Uppdrag granskning och Janne Josefssons reportage om vad ICA Maxi gör med sitt kött. Det kändes som att jag var tvungen att se det eftersom många pratar om ICA och jag bara sitter där och inte förstår vad de egentligen menar. När jag var i Köping var ICA det stora samtalsämnet under måltiderna. Hur kunde ICA vara så hemska och äckliga? Jag vet faktiskt inte vad man ska kalla det.

Hur kan en människa plocka upp kött från golvet, packetera om det och låtsas som om det är nytt fräsht kött. Packeterat det datumet som står angivet. Egentligen är det gammalt kött som dessutom legat på golvet. Varför plockar hon ens av smutsen?

Jag är helt övertygad om att det är chefer som sagt åt sina anställda att göra som de gör. Men de där anställda kan inte vara normala, en normal människa skulle inte göra något dumt bara för att chefen säger åt denne att göra detta. Det är i alla fall vad jag tror. Jag skulle absolut inte kunna göra sådär, det spelar ingen roll hur mycket någon säger åt mig, vet jag att något är fel eller är det så att jag inte vill göra det så gör jag det inte utan gör något åt det istället. Hemma äter jag inte ens en köttbit som legat på bordet en sekund, det är ju dammigt! Tänk om man har fått i sig en av de dammiga och bakterierika köttbitarna från ICA, fy fasen vad äckligt!

En annan sak som jag bara inte kan förstå är hur en ICA-handlare eller någon över huvud taget kan få runt 1milj / mån. Hur är det möjligt? Åhh dessa giriga människor, jag klarar inte av dem.

Här kan du se hela reportaget om ICA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0