Hej igen...

Japp, jag har inte orkat sätta mig vid datorn de senaste dagarna men nu har jag tid och datorn är ledig. Eller tid kanske man inte ska kalla det för jag måste städa mitt rum tills imorn, titta igenom massor med julkalenderavsnitt som jag har missat de senaste dagarna + slå in den sista julklappen. Jag kan inte förstå att det är julafton imorgon! All min julkänsla som jag hade i november har försvunnit i skolarbete.

Få se vad jag har sysslat med sedan i onsdags då..
Jo, i torsdags bar det av till Falun där vi på fredagen skulle gå på gammelmorfars begravning. Begravningen var vacker och väldigt mäktig. Bara att gå in i själva kapellet gjorde att allt blev så seriöst. Och även om det bara var min gammelmorfar som jag inte träffat mycket de senaste åren pga hans fullspeckade sjukschema, så var man nära att börja gråta lite då och då. Vet inte riktigt om jag skulle palla begravning om den anordnades för någon ännu närmre släkting. Jag kom i alla fall hem 21:30 i fredags.
Igår var det 80-tals fest hos Malin. De var hur kul som helst men jag hade verkligen ångest när det gällde klädvalet. Mamma hade ju slängt nästan allt, till stor del pga mitt tjat om att man måste slänga saker. Tillslut fann jag lite kläder och mamma fick inköpa benvärmare och leggins. Ett litet skärp hittade hon också. Under kvällen åt vi tacos, pratade, skrattade och sjöng singstar. Det var jättekul. Hoppas jag får komma tillbaka till malin och sjunga :P annars köper jag själv. Eller det gör jag nog ändå :)

Idag gick jag upp vid 5. Och jag vet inte varför jag gick upp faktiskt för jag var inte hungrig, behövde inte gå på toa och hade det jättetrevligt framför tv:n. Tillslut kände sig mamma tvungen att komma upp med mat till mig eftersom hon insåg att jag aldrig skulle gå ner. Lite konstigt att jag inte var hungrig faktiskt. Tidigare i veckan gick jag runt och var hungrig hela tiden, men nu är jag det aldrig. Igår åt jag bara frukost och middag, och vid middagen var jag inte ens hungrig. Det är sannerligen ett mysterium.

Nu ska jag kolla julkalender :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0