Fika med Emelie

Idag var det alltså fika med Emelie. Vi gick runt och sökte fik i gamla stan och det slutade med att vi fikade på samma ställe som förra gången, Café Cronan på Stora Nygatan. Jag beställde en hallonpaj med vaniljsås medan Emelie var nyttigare och åt en ost skink macka. Fast hon hade ju inte ätit frukost den stackaren, så det var väl bäst så. Jag fick i alla fall gurkan från hennes macka. Hur kan man inte tycka om gurka på macka?! Det gör verkligen en tråkig macka rolig :)

Efteråt gick vi fram och tillbaka i gamla stan och besökte också Stortorgets julmarknad. Där inhandlade vi brända mandlar. Något som jag faktiskt inte ätit förut och som jag märkt att man inte kan äta mycket av. Det är ju så sött. Tror nog hellre att jag luktar på det :)

image95

I helgen blir det ännu mer äta. Julmat i köping. Undrar om jag blir tvungen att äta gröt, jag gillar inte det och de senaste åren har jag inte ens ätit på julafton. Undrar om det är skolans äckelgröt som har förstört mitt grötsinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0