Mobiläckel

Jag har ett problem och det är att min mobil är dum. Förut hade jag en Iphone men helt plötsligt så dog den och jag var tvungen att köpa en ny mobil. Det var jättesvårt. Hon i Tele2-butiken förstod mig som hade haft en Iphone och var osäker på om jag ville ta steget och byta till en Samsung. Men så blev det en Samsung. Android.

Och allt var bra, tills på midsommarafton när jag hade mobilen i bakfickan på jeansen och skulle gå på toa. Plopp så låg mobilen i en toalett och jag fick panik. Vågade inte säga till någon att jag tappat mobilen i toaletten för det är ju pinsamt, och äckligt. Jag plockade isär mobilen efter en stund men innan isärplockandet så hann jag ta några bilder, och det gick ju så jag trodde att allt var bra. När jag kom hem dagen efter la jag mobilen i ris.

Sen har det gått ganska bra men så började mobilen göra mystiska saker. Jag har varit tvungen att starta om den flera gånger för att delar av skärmen slutat fungera. När jag skrivit i fb-chatten så kan det helt plötsligt vara så att det inte går att trycka mellanslag, eller att några bokstäver inte går att trycka på. Oftast börjar det fungera igen efter omstart men det brukar komma tillbaka snabbt.

Förra helgen skulle jag träffa Christine (som ÄNTLIGEN är hemma i Sverige) och hon smsade mig på morgonen och jag svarade. Efter ett tag skrev hon till mig på Line och då hade hon tydligen inte fått mina sms. Varför gör mobiler så?

I helgen som var så skrev jag till en annan kompis men han svarade aldrig, så idag frågade jag om han hade fått mitt sms i lördags. Men nix det hade han inte.

Alltså är det här för att jag tappade mobilen i toaletten eller är det bara mobilen som är dum mot mig?

Jag vågar inte lämna in den heller för om det visar sig att det är en fuktskada så går det inte på försäkringen och då måste jag köpa en ny mobil om jag inte står ut med att min krånglar. Och jag kommer ju aldrig att kunna bestämma mig för om jag orkar med en krångelmobil. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0