Det där minnet

Jag har inte sagt det till så många men jag är inte timanställd här på jobbet längre utan har fått någon typ av allmän anställning på deltid, fast jag har fortfarande timlön. Vet inte riktigt vad jag har skrivit på, det låter väldigt illa, men jag vet att jag inte har skrivit på något dåligt iallafall :P Kommer få lön när jag är sjuk och då antar jag att det är några andra skillnader också. Ska höra med chefen någon dag, lite jobbigt att gå och undra saker hela tiden.

Hur som så har jag fått ett schema som löper i 4 veckor åt gången så det är mycket mer fasta tider som gäller nu. Jag vet att jag tex jobbar var 4e helg men samtidigt så går det att ändra om det fattas folk någon dag. På torsdagar var 4e vecka skulle jag jobba 11:30-18 men just den dagen var schemat väldigt dumt så vi ändrade så att jag jobbar 8-15 istället. Men det glömde jag såklart igår...

Jag var inställd på att jag skulle ha sovmorgon och satt vid datan och gjorde ingenting på kvällen men tänkte att jag kunde sitta där länge eftersom att jag skulle få sova länge. Innan jag skulle lägga mig kollade jag i kalendern och då såg jag ju att vi ändrat till dag (hatar att behöva ha koll själv så att chefen ordnat med tider så att det stämmer, blir förvirrad). Så hej att sova 3,5 timme. Känner mig inte överdrivet trött idag som tur är, det var väl tur att jag var ledig igår och fick vila ut :P

Igår var jag ute i skogen på långpromenad med Zelma och hittade kantareller. Sen på kvällen åkte jag och syskonen till pappa och firade hans 54-års dag men farmor, Mikaela och Filip :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0