Jobbhelg

Tjenare! Den här helgen jobbar jag. Var 4e vecka har jag det här schemat och jag måste säga att det är riktigt bra. Är ledig på torsdagarna och fredagarna de här veckorna och det är jätteskönt! Det känns mycket skönare att vara ledig på vardagar än på helgen tycker jag :P Sen så är jag ledig på måndagen också, så det känns hur bra som helst :)

Det har varit riktigt lugnt idag på jobbet, 15 patienter på 9,5 timme, haha. Tiden brukar gå väldigt långsamt när det är så lite att göra men idag har den gått snabbare än vanligt. Jag har kollat två avsnitt av Modelljakten, fixat lite remisser och länkningar, hjälp till inne på rtglabbet med två gamla damer i säng, ätit och kollat lite på tv samt städat pyttelite. Det var en pappa som var här och röntgade sig som hade med sina två små döttrar som var jättesöta! Storasyrran var kanske 4 år och lillsyrran var kanske 2,5. Fick passa dem då eftersom att den lilla började längta efter sin mamma, men då gick vi in och kollade på bilderna som Annika tog på deras pappa och det var ju spännande. Sen konstaterade vi att vi alla hade rosa skor, lillan tyckte att mina och hennes var likadana men njaa. Vi pratade lite om smurfarna och fredagsgodis och att de sen skulle till sin farmor och farfar och äta middag. Mycket söta tjejer! :)

Nu slutar jag men eftersom att jag har börjat stämpla in/ut så kan jag inte stressa ner till bussen som går 20 över, eller jag kan ju om jag vill men då blir det ju minus på flex. Å andra sidan kommer jag alltid tidigare pga bussarna så jag kan ju gå lite tidigare, men det är skönt att känna att jag måste vara kvar, hatar att springa ner till bussen och oftast inse att bussen var för tidig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0