Linköping nästa! :)

Tjohej tjoho! Idag har jag jobbar sen 9:30 ungefär. Skulle egentligen haft sovmorgon och börjat 11:30 men så hade en fått ledigt och ingen hade tänkt på att vi bara var en i receptionen/tidbokningen på morgonen fram tills jag började så när jag såg det för några dagar sedan bestämde vi att jag skulle komma tidigare. Så kan det gå :P Men jag ska gå tidigare för Malin och Joel kommer och hämtar mig med bil och så ska vi åka ner och hälsa på Sandra i Linköping. Slutar egentligen 18 men det är så lugnt och Helena tyckte att det var okej att jag gick tidigare om det fungerade ^^

Ikväll blir det nog lugnt för vi kommer ju fram rätt sent eftersom att vi tänkte äta middag på vägen. Imorgon kväll blir det dock Halloween-party. Har inte kommit på vad jag ska klä ut mig till men vi ska gå på stan imorgon och se om vi hittar något spännande :) På söndag åker vi hem igen.

Dagen har varit bra, fredagar brukar vara bra. Vissa personer kan man bli väldigt irriterade på dock. En tant kom medans jag anmälde en annan i receptionen och då sa jag att hon skulle ta nummerlapp och sitta ner så länge. Men hon börjar prata och klaga på att hon inte hittat någon parkering och fått springa runt. Som att det var mitt fel? Sen så säger hon att vår kallelse var väldigt otydlig. Ärligt talat så tänkte jag: Pucko. När man ska göra en magnetkameraundersökning så får man hem två papper. En kallelse med info om tid och lite sånt och bakom den lappen finns en lapp att fylla i. VIKTIGT att fylla i innan undersökningen står det överst på den tror jag... Men hon tyckte att det var väldigt utydligt. För tänkt om man tänker fylla i den när man kommer och anmäler sig för undersökningen? Och då så ser man att det står längst ner på pappret att det är VIKTIGT att ringa oss om man svarat ja på någon av frågorna. Ja det är ju väldigt otydligt... :S

En annan sak som hände var att det ringde en dam som helt enkelt tappat lusten att leva. Och jag hörde verkligen ångesten i hennes röst. Hon ropade liksom på hjälp. Jag gav henne numret till akuten och öppna psykvården vi har och hoppas att det gick bra för henne. Skulle göra vad som helst för att hon skulle må bättre, även fast jag inte ens vet vad hon heter. Vad ska man säga när det ringer någon som inte orkar leva längre. Att ge ut telefonnummer känns så fjuttigt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0