Saker som gör mig väldigt arg

Såhär är det: bussar och teknik gör mig väldigt arg. Tekniksaker fungerar ju nästan aldrig och då blir man ju väldigt frustrerad. Och bussar kan ju krångla till det ordentligt. Som igår!!!

På onsdagskvällar hålls ett danspass på gymmet och det var jättelängesen jag var på det så igår tänkte jag åka och dansa lite. Kom hem från jobbet vid fyra och planerade hela eftermiddagen med tanke på att jag skulle träna. Åt mellanmål, tog en powernapp och kämpade mig upp ur sängen för att hinna med bussen som skulle gå 17:57. Jag var i god tid till bussen och satt och väntade. Och väntade. Litar inte riktigt på bussarna där jag bor, när jag ska åka buss är de iallafall sällan i tid. Så igår var det ju inget konstigt med det, att bussen var några minuter sen. Efter nästan en kvart tänkte jag: om den kommer precis nu så hinner jag kanske till passet om jag springer. Bussen kom inte, och jag gick tillbaka hem.

Busskort tycker iallafall jag, är ganska dyrt. För 3 månader får jag betala strax över 2000 kr. Hade bussarna kommit i tid/alltid kommit så hade jag inte klagat. Men att liksom lägga ut de pengarna och så kommer kanske inte bussen, eller så kommer den försent, det känns inte ok. Några minuter kan jag förstå men om bussen alltid är 5+ min försenad så kan man väl åtminstonde göra om tidtabellerna och beräkna hur lång tid det tar att köra den där sträckan??? På vintern kan man ju inte ens vara garanterad att bussen kommer om det snöar. Har man inget körkort kan man alltså inte ens vara garanterad att komma till jobbet...

Nej usch, igår var jag så arg att jag nästan kände hur blodet kokade av ilska. Idag är det något bättre, haha. Dock så var jag så arg igår att jag somnade i en konstig ställning och vaknade av att det gjorde ont i alla tänder på höger sida i munnen. Idag känns min käke helt fel. Det spänner på hela höger sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0