Blåst

Innan jobbet idag gick jag till kiosken för att ladda mitt SL-kort. Alltså OMG vad det är dyrt att åka buss! Borde faktiskt inte få vara så. Fattar om folk tar bilen till jobbet istället för bussen. Nu betalar jag helt pris eftersom att jag är gammal och så har de tagit bort säsongskortet, så jag kan antingen köpa 90-dagar eller ett årskort. Ett årskort kostar typ 7300! Man vet ju aldrig vad man hittar på så ett årskort känns lite dumt att köpa. Varför har de tagit bort säsongskortet för oss som är över 20?! GRRRRR...

Men det var inte det jag skulle säga, hehe. Nej jag köpte en liten nötpåse när jag ändå var i kiosken, för jag hann inte fixa någon lunch. Tanten i kiosken tog påsen och sa att den kostade 28. Det lät ju lite dyrt men vad betalar man inte för lite nötter? Jag fick kvittot, som jag slängde i närmaste soptunna, och satte mig och väntade på bussen. Väl på bussen såg jag på nötpåsen att den kostade 23, tanten hade alltså förväxlat 3an med en 8a! Jag bryr mig egentligen inte om så små summor, men jag blev ändå väldigt upprörd :P

Tänkte på det hela bussresan tills jag fick annat att tänka på. Chauffören åkte nämligen fel vid Sickla så istället för att svänga vänster i rondellen åkte han rakt fram ner bland parkeringarna, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0