Jobb hela helgen

Yes, i helgen är det jobb jobb jobb som gäller.

Vaknade upp imorse på inte bästa sättet av att pappa väckte mig kl 9 och jag insåg att jag hade försovit mig. Dessutom väckte han mig mitt i en mardröm när jag berättade för min lillasyster att en av våra kusiner (morfars sambos sons adopterade barn) hade dött och den andra hade skadats när deras föräldrar byggde ett hus i Spanien...

Iallafall, så kommer jag till jobbet och två patienter ringer på dörren 10:50 fast vi öppnar 11. Orka. Båda verkade dessutom jättedryga. En mamma med sin dotter. Varför tar man för givet att jag ska öppna dörren när de plingar på tio minuter före vi öppnar. Då tycker jag att man kan säga tack! Den andra som kom FÖR TIDIGT var en dam som hade ont i foten. Hon hade gått hela vägen från akuten och det första hon gör är att klaga på att det är så långt att gå. Varför lånade hon inte ett par kryckor eller en rullstol om hon hade det så besvärligt? När hon kommer till kassan ställer hon sig på fel sida av disken, bakom mig. Det är enklare om hon står framför mig där man liksom SKA STÅ så jag säger det till henne.

- Det skulle vara jättesnällt om du kom runt på den här sidan. (Det är typ 2 meter).
- Nej jag vill helst inte gå, säger hon med världens drygaste och gnälligaste röst.

Hon utstrålade verkligen tråkig bitter tant som är otacksam och blablabla.

Nu ska jag hitta på något som får tiden att gå. Lunch först och sen rensa på bokningslistan. Något som jag började med igår, så det lär gå snabbt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0