Sorg

Igår när jag kom hem från jobbet hjälptes jag och Celine åt att städa kaninburen. Jag satt ute med Ava en lång stund och när jag skulle fylla på med nytt spån och halm fick hon vara innanför min tröja för att ha det varmt. Men jag fick en sån läskig känsla, det kändes verkligen dåligt. Ava var lite slö så senare på kvällen gick jag ut för att se om hon levde. Då satt hon vid matskålen och jag blev så glad att hon fortfarande fanns där.

Imorse kom Celine in i mitt rum och väckte mig klockan 8. Då hade hon Ava i famnen och sa ungefär: Ava är inte död, men hon är jättelugn!

Sen blev allt bara värre och värre och till slut förstod vi att hon inte skulle överleva. Hjärtat slog fortfarande och hon andades, men allt hopp var borta. Runt halv 10 åkte vi in till veterinären som sa att det inte fanns något att göra. Ava avlivades :(

Veterinären sa att vi inte har gjort något fel. Att två små kaniner har dött på bara 3 dagar är ren otur. Hon trodde inte att deras dödar hade något med varandra att göra. Jag fattar inte hur man kan ha så mycket otur. Jag orkar inte mer.

Vila i frid Majken och Ava ♥


Kommentarer
Postat av: ceeline@

Vi tar oss igenom det, med såhär mycket otur så kan det knappast komma någon mer. Vi gjorde inge fel. men såklart vi saknar dom <3

ge inte upp, även fast jag vet att du vill <3

2010-10-20 @ 15:09:07
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0