Med rätt inställnig går allt

Jag har fått för mig att det ska vara grymt väder imorgon. Nu ser jag på smhi att det ska regna lite och vara molnigt resten av tiden. Förvisso litar jag mini/inte alls på smhi men jag kan inte undgå att bli lite besviken.

Vet ni vilka människor som jag tror sitter på smhi?
Riktiga meterologer.
Smhi:s prognoser skulle stämma oftare om det var spåtanter som satt där och förutsåg vädret.

Till rubriken då. Jo med rätt inställning går allt. För att ta ett exempel har jag inte varit förkyld på över ett halvår nu. Förstår ni, inte en enda vinterförkylning, ingen vårförylning, ingenting. Nada! Då kommer det ju ändå in rätt mycket sjukt folk här på jobbet som snorar och har sig, hela min familj har varit förkyld 1-2 gånger och de jag jobbar med är inte heller det friskaste gud skådat. Nyckeln till detta är att har man intalat sig att man är förkylningsimmun, då är det ingen förkylning som vågar komma i närheten. Om den bara snuddar mig vet den att den åker på stryk.

Nu fortsätter jag att se framför mig hur jag imorgon ligger på uteplatsen i solen och får i mig all den sol som jag inte fått i veckan. Fast självklart har jag en reservplan. Sf-kanalen, den är älskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0