Brutet nyckelben

Aoch, det var precis en kille här som ramlat på sin motorcross som behövde röntga nyckelbenen och lite annat och så tittade jag på bilderna och ena nyckelbenet låg verkligen helt fel. Förtod ärligt talat inte hur människan klarade av att gå utan att hela tiden säga aj.

Jag är jätterädd för att bryta något för det måste ju göra så grymt ont. Sen jag började jobba här har jag dock märkt att vissa knappt märker av en fraktur. De kan komma gående som vanligt och sen ser doktorn på bilderna att det ex. är en fraktur i fotleden.

Barn däremot brukat vara rätt duktiga på att skrika. Det var en liten tjej här för någon månad sen som skrek jättemycket trots att hon låg i säng och hade fått smärtstillande. Man hörde verkligen hur ont hon hade, och så hade hon ju en jättestor fraktur i benet också.

Nej jag ska nog stunda i att bryta något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0