Imorgon fyller min diabetes 7 år

Tänka sig, jag som glömmer det varje år. Att glömma ett tillfälle att fira är inte bra :P Även om det kanske inte är det bästa som hänt i mitt liv men man kan ju alltid fira att jag överlevt, eller hur? haha.

Idag har det varit en bra dag. Somnade rätt så tidigt igår för jag hade ont i magen och därför vaknade jag ganska tidigt idag. Åt frukost och sen när mamma kom hem tog vi en långpromenad i skogen. Hade roligt :)

Nu känner jag att jag skulle behöva äta något. Är inte van vid att röra på mig så jag vet inte hur min diabeteskropp reagerar :P Nej men det är ju konstigt tycker jag att när jag gymmade förut så hade jag högre blodsocker än jag någonsin haft förut, på 7 år. Gymmade ändå minst 3 ggr/v. Och nu går jag en promenad på 50 min och märker av det på en gång. Hallelujah, min kropp är inte så fucked up som jag trodde. Tro mig, jag har ibland trott att jag är från en annan planet. Jag menar, kroppen ska reagera på att man tränar, utöver träningsvärken då då :P

Herregud, ni anar inte hur mycket jag har fått sitta och ändra i texten. Det blir så när jag har lågt blodsocker. Bokstäverna kastas om och grammatiken blir sjukt dålig. Svårt att formulera meningar helt enkelt :P Imorgon, på den stora dagen tänkte jag skriva ett inlägg på vad det faktiskt var som hände den där söndagen för 7 år sedan.

Nu blir det en frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0