Då var det den 1 jan 2010

Kan ju meddela att jag hellre skulle vilja ligga hemma och vila än att jobba 9,5 timma såhär dagen efter nyår.

Som tur var så var det en bra nyårsafton. Ingen började gårta, det var inget kaos och ingen kände för att skjuta raketer på bilar (för det var nyår 08 det). Maten var jättegod och ja sen gick allt bra helt enkelt :)

Åkte väl hem 2 och bytte buss i Sickla. Där stod bla ett par i 60 års åldern med deras vän. Han hade fått i sig lite för mycket alkohol och vi kom överens om att jag skulle se till att han kom på bussen och sen påminna honom om att han skulle av om 2 hållplatser när jag gick av. Mannen var 68 år, italienare och hette Lorentzo. Flyttade till Sverige -51. Det första han sa till mig var nog: Du ser inte svensk ut. Men trevlig var han iaf. Hade mycket att berätta och hade faktiskt inte åkt buss på 25 år. Ja ni, jag minns allt!

Känns som att Sydafrikaresan har gett mig värsta superminnet. Och så har jag blivit bättre på huvudräkning. Tro mig, jag sög på det förut. No more, no more.

Dock så har Sydafrika gjort att så fort jag dricker lite alkohol och sedan lägger mig ner så mår jag illa. Därför var det svårt att somna igårkväll vilket gjort att jag idag är trött som... eller nej vi kan säga död istället. Död som en död. När jag är trött har jag även svårt för att äta så vi kan väl säga att det inte går så bra för mig idag.

Men som tur är får man superOB hela dagen och eftersom att det är helg behöver jag tydligen inte göra avdrag för 30 min lunch heller! WOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0