More money or less money

Vad är det för fel med att att man vill bli rik? Varför ska man alltid möta mothugg från folk som säger: pengar är bara pengar. Man blir inte lycklig av dem.

Jag är fullt medveten om att alla mina framtida problem inte kommer att lösas bara för att jag då har pengar på kontot. När jag blir dumpad av min drömkille så kommer inte pengarna på mitt konto att göra mig lycklig. Att unna mig något fint kommer inte att lösa problemen.

Jag tycker det är kul att se pengar ligga stilla på kontot. Bara se dem ligga där. Det känns ju tryggt. Och dessutom är jag inte den som tycker om att köpa saker om jag verkligen inte behöver dem.

Jag kan dela med mig av en sak som kan vara det som jag tror gjort mig mest förbannad vad gäller pengar:
Hur gammal kan jag ha varit? Min lillebror var nog 4-5 så jag kanske var 6-7. Det var väl strax efter jul och min lillebror hade fått lite pengar i julklapp. Vi hade varit och badat på Sydpolen och efteråt gick vi in i någon affär. Då köper min lillebror en skinnjacka, för 700 kr! Jag blev helt galen och var rätt sur på honom ett tag. Att han aldrig använde jackan gjorde inte saken bättre. Herregud vad jag var arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0